Bimbóné Török Gabriella
Napközis pedagógus

Erdélyben születtem, ahol magamba szívtam a magyarságom iránti elkötelezett szeretetet. Ugyanakkor már kisgyermekként megtapasztaltam a kétnyelvűséget, hogy milyen az, amikor az otthonomban az egyik nyelven, az óvodában a másikon szólalok meg. Az iskoláimat magyar osztályokban végeztem, de a román nyelven való tanulás is kötelező maradt, sőt, idővel kapcsolódott az angol, majd a latin, a középiskolában pedig a német nyelv. Így bizton állíthatom, hogy az anyanyelvünktől eltérő nyelvek és kultúrák korai megismerése és elsajátítása kifejezetten hasznos, hiszen gazdagítja a személyiséget, segíti a gondolkodás komplexitását, fejleszti az alkalmazkodókészséget.
Mindemellett nemcsak az anyanyelv és az idegen nyelvek, hanem a kézműveskedés, a tánc és a zene művelése is nagy örömet nyújt számomra, és azt remélem, a gyerekeknek is át tudok adni ezekből a kincsekből.
Német nyelvtanárként végeztem az egyik budapesti egyetemen, majd angolból felsőfokú nyelvvizsgát tettem le Londonban, ezek után évekig nyelviskolákban dolgoztam, ahol angolt tanítottam gyerekeknek és felnőtteknek. Mindig fontosnak tartottam, hogy a nyelvtanulás ne pusztán szavak és nyelvtani szabályok bemagolása, hanem az élő idegen nyelv mögötti gondolkodásmód megértése, a másik kultúra megkedvelése és az adott nyelven történő sikeres („értem őket és ők is értenek”) kommunikáció élménye legyen.
Amióta a saját gyerekeimet is nevelem, azóta elsősorban napközis feladatokat látok el, de itt is adódik tér a kreativitásra, idegen nyelven való kommunikációra és éneklésre, ami a gyerekek kiegyensúlyozott fejlődéséhez véleményem szerint elengedhetetlen.

